Roope ja Rosa

Roope ja Rosa

sunnuntai 25. heinäkuuta 2010

Yksin ihmisäipän kanssa

Vihdoin tuli tilaisuus olla ihmisäipän kanssa kahdestaan, kun Roope lähti Meerin kanssa jonkun tyypin luokse yökylään. Perjantai-iltana teimme yhteislenkin Myyn ja Timin kanssa. Ne on äipän jotain tuttuja, mutta ei ne nyt mua niin kiinnosta. Mä en viitsi rähistä niille, enkä oikeastaan hirveästi iloitsekaan niiden olemassa olosta. Ne on vähän niinkuin ilmaa mulle.

Lauantai aamuna menin äipän kanssa ihan kahdestaan metsään. Se heitteli mulle keppiä ja käpyjä. Mä olen aika haka etsimään sitä oikeaa äipän heittämää keppiä. Mä löydän sen mistä tahansa piilosta ja äippä sanookin, että mä hallitsisin tunnarin noudon tokossa, jos vain osaisin tuoda sen äipälle. Mä en kyllä ole niin pölvästi, että viitsisin viedä kepin tai jonkun muun esineen äipän eteen. Liikunta tekee sillekin hyvää ja siksi jätän kepin tai pallon muutaman metrin kauemmas sen jaloista, jotta sekin liikkuisi vähän.

Käpyjä mä rakastan ehkä kaikkein eniten maailmassa. Niitä voi ihan itse heitellä ilmaan ja ottaa koppia. Ja ne oikeastaan maistuvatkin aika hyvälle.

Oikeastaan on tosi makeeta olla yksin äipän kanssa metsässä, kun voin haistella maailman tuoksuja ihan rauhassa tai jos tekee mieli juosta, niin voin tehdä sen silloin, kun mua huvittaa.


Kotona äippä vähän väsähti, kun olin juoksuttanut sitä metsässä ja se meni päikkäreille. Kun se oli nukahtanut, niin hyppäsin sen viereen ja otin itsekin kunnon päikkärit.


Vaikka äipän kanssa on ihan kivaa olla kahdestaan, niin kyllä se elämä on ihan toista Roopen kanssa. Roopen kanssa juoksen kilpaa metsässä ja etitään palloa milloin mistäkin. Se menee kuralammikkookin vilvoittelemaan itseään, mitä äippä ei varmaan ikinä tekisi. Kyllä se tuntui mukavalta, kun Roope tuli takaisin kotiin.






Rosa

ps. Meillä on sellaiset tag shoo -punkkimagneetit. Äippä luuli, että ne ei toimi, kun ne ei ole meidän kaulassa kuin lenkeillä. Ne kai pitäis olla koko ajan kaulassa. Mut kun Roope oli Meerin kanssa liikenteessä, eikä sillä ollut sitä magneettia kaulassa, niin heti siitä löyty kaksi punkkia. Mulla ei ole ollut yhtään punkkia, koska mulla on se koru kaulassa aina lenkkien ajan. Äippäkin sanoo, että kaikilla hienoilla Ladyillä on kaulakorut kaulassa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti