Roope ja Rosa

Roope ja Rosa

keskiviikko 5. syyskuuta 2012

Kiekkoja, selälle hyppyä ja kiekkoa

Koirafrisbee taitaa olla lajeista se ainoa, missä me mennään vauhdilla eteenpäin. Mulla on ollut auto lainassa kohta kaksi viikkoa ja olen päässyt pikaisesti käymään Masalassa treenaamassa kahdesti. Ne opit, mitä viikko sitten saimme, sujuivat tänään kuin vettä vain. Vaikka ei oltu treenattu kuin kerran viikon sisällä.

Tänään saimme vinkin siitä, miten saisin koiran hyppäämään selän päälle. Uhrina oli Roope. Tähän treeniin tarvittiin kaksi henkilöä, joten mun osaksi oli mennä polvilleen maahan ja avustaja houkutteli Roopea selkään hyppäämään namin avulla, ei kiekon. Aikaisemmin olen onnistunut saamaan vain koirien etutassut selänpäälle, mutta nyt jo toisella yrittämällä Roope hyppäsi niin, että kaikki neljä tassua oli selässä. Voi video, mikä fiilis =). Ei sen takia, että olin lysähtää, kun melkein 30kg hyppää koko painollaan selän päälle, vaan sen takia, että monen kotona tehdyn epäonnistuneen harjoittelukerran jälkeen harjoitus meni putkeen jo toisella yrittämällä. Niin se vain on, että aina pitäisi olla joku goutsi, jolta saisi avuja. Muuten ei treenit etene...

Miten hyppy opetetaan? Ensin ohjaaja menee joko makuulle tai polvilleen maahan. Sitten avustaja houkuttelee koiraa namin avulla selkään. Naminhan saa vain, jos onnistuu. Kun tämä onnistuu, voi ohjaaja nousta kontilleen. Kun hyppy on tässä asennossa hanskassa, noustaan kyykkyyn ja viimeinen vaihe on, kun ohjaaja seisoo polvet koukussa. Mun kroppa tuskin koskaan tulee kestämään kyykky asentoa, mutta olen tyytyväinen jo pelkästään konttausasennossa suoritettuun hyppyyn =).

Rosan käytös kiekkoja kohtaan on treenien myötä muuttunut agressiivisemmaksi. Tähän asti se on ollut hyvin helläsuinen, tuskin uskaltanut edes koskea. Tänään se repi kiekkoja hampaillaan vimmatusti, aivan kuin olisi teurastus ollut käynnissä. Mietin vain, et jos nämä kiekot kestivät Roopen käsittelyssä yhden kerran ilman reikiä, niin miten kauan uudet hankkimani kiekot kestää Rosan käsittelyssä? Kaksi kertaa??? Vai ei yhtään...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti